Masz pytanie? witaj@bruderland.pl

Koszyk na zakupy

Nie masz żadnych produktów w koszyku.

Regulamin

Warunki handlowe sklepu internetowego Bruderland.pl, JPEcomm s.r.o. z siedzibą w Vyskytná 221, 394 05, Czechy, REGON: 21923906. Osoba prawna zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Czeskich Budziejowicach, sekcja C, wkładka 34526. w celu sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem www.bruderland.pl

  1. Postanowienia wstępne
    1. Niniejsze Warunki (zwane dalej "Regulamin”) osoby prowadzącej działalność gospodarczą JPEcomm s.r.o., z siedzibą pod adresem Vyskytná 221, 39405, Czechy, regon: 21923906, zarejestrowana jako osoba prawna w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Czeskich Budziejowicach, sekcja C, wkładka 34526. (zwanej dalej "Sprzedający) podlegają postanowieniom § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (dalej "Kodeks cywilny"), wzajemne prawa i obowiązki stron wynikające z umowy kupna-sprzedaży lub na podstawie umowy kupna-sprzedaży (zwanej dalej "umową kupna-sprzedaży") zawartej między Sprzedającym a inną osobą fizyczną (zwaną dalej "Kupującym") za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedającego. Sklep internetowy prowadzony jest przez Sprzedającego na stronie internetowej znajdującej się pod adresem internetowym www.bruderland.cz (zwanej dalej "stroną internetową") poprzez interfejs strony internetowej (zwany dalej "interfejsem internetowym sklepu").
    2. Regulamin nie ma zastosowania w przypadkach, gdy osoba, która zamierza nabyć towary od Sprzedającego, jest osobą prawną lub osobą, która działa przy zamawianiu towarów w ramach swojej działalności gospodarczej lub w samodzielnym wykonywaniu swojego zawodu.
    3. Postanowienia odbiegające od warunków można uzgodnić w umowie kupna-sprzedaży. Odmienne ustalenia w umowie kupna-sprzedaży mają pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu.
    4. Postanowienia Regulaminu stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży. Umowa kupna-sprzedaży i regulamin są sporządzone w języku czeskim. Umowę kupna-sprzedaży można zawrzeć w języku czeskim.
    5. Treść Regulaminu może zostać zmieniona lub uzupełniona przez Sprzedającego. Niniejsze postanowienie pozostaje bez uszczerbku dla praw i obowiązków powstałych w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
  2. Konto użytkownika
    1. Na podstawie rejestracji Kupującego dokonanej na stronie internetowej, Kupujący może uzyskać dostęp do jej interfejsu użytkownika. Z poziomu interfejsu użytkownika Kupujący może zamawiać towary (dalej "konto użytkownika"). Jeśli interfejs internetowy sklepu na to pozwala, Kupujący może również zamówić towary bez rejestracji bezpośrednio z interfejsu internetowego sklepu.
    2. Rejestrując się na stronie internetowej i zamawiając towary, Kupujący jest zobowiązany do podania wszystkich danych poprawnie i zgodnie z prawdą. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji danych podanych na koncie użytkownika w przypadku ich zmiany. Dane podane przez Kupującego na koncie użytkownika i przy zamawianiu towarów są uważane przez Sprzedającego za prawidłowe.
    3. Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do jego konta użytkownika.
    4. Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania na korzystanie z konta użytkownika osobom trzecim.
    5. Sprzedający może anulować konto użytkownika, zwłaszcza jeśli Kupujący nie korzysta ze swojego konta użytkownika przez ponad 1 rok lub jeśli Kupujący narusza swoje zobowiązania wynikające z umowy kupna (w tym warunków).
    6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być stale dostępne, w szczególności w odniesieniu do niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Sprzedającego lub niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania stron trzecich.
  3. Zawarcie umowy kupna-sprzedaży
    1. Wszystkie prezentacje towarów umieszczone w interfejsie internetowym sklepu mają charakter informacyjny, a Sprzedający nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna-sprzedaży tych towarów. Postanowienia § 1732 ust. 2 Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
    2. Interfejs internetowy sklepu zawiera informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów i koszty zwrotu towarów, jeżeli towary te ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone zwykłą drogą pocztową. Ceny towarów zawierają podatek od wartości dodanej i wszystkie związane z nim opłaty. Ceny towarów pozostają ważne tak długo, jak długo są wyświetlane w interfejsie internetowym sklepu. Przepis ten nie ogranicza możliwości zawarcia przez Sprzedającego umowy kupna-sprzedaży na indywidualnie wynegocjowanych warunkach.
    3. Interfejs internetowy sklepu zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów wymienionych w interfejsie internetowym sklepu są ważne tylko w przypadkach, gdy towary są dostarczane na terytorium Polski.
    4. Aby zamówić towar, Kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie internetowym sklepu. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o:
      • zamówiony towar (zamówiony towar "włożony" przez Kupującego do elektronicznego koszyka interfejsu internetowego sklepu),
      • sposób zapłaty ceny zakupu towaru, informacje o wymaganym sposobie dostawy zamówionego towaru oraz
      • informacje o kosztach związanych z dostawą towaru (zwane dalej łącznie "Zamówieniem").
    5. Przed wysłaniem zamówienia do Sprzedającego Kupujący może sprawdzić i zmienić dane, które Kupujący umieścił w zamówieniu, nawet w odniesieniu do możliwości Kupującego do wykrywania i korygowania błędów popełnionych podczas wprowadzania danych do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do Sprzedającego, klikając przycisk "wyślij zamówienie". Dane podane w zamówieniu są uważane przez Sprzedającego za prawidłowe. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedający potwierdzi Kupującemu ten odbiór pocztą elektroniczną, na adres e-mail Kupującego podany na koncie użytkownika lub w zamówieniu (zwany dalej "adresem e-mail Kupującego").
    6. W zależności od charakteru zamówienia (ilość towaru, cena zakupu, szacunkowe koszty wysyłki), Sprzedający ma zawsze prawo poprosić Kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (na przykład pisemnie lub telefonicznie).
    7. Stosunek umowny między Sprzedającym a Kupującym wynika z dostarczenia przyjęcia zamówienia (akceptacji), które jest wysyłane przez Sprzedającego do Kupującego pocztą elektroniczną na adres e-mail Kupującego.
    8. Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy kupna-sprzedaży. Koszty poniesione przez Kupującego przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy kupna-sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty połączeń telefonicznych) ponosi sam Kupujący, a koszty te nie różnią się od stawki podstawowej.
  4. Cena zboží a platební podmínky
    1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
      • gotówką w siedzibie Sprzedającego;
      • za pobraniem w miejscu wskazanym przez Kupującego w zamówieniu;
      • przelewem na rachunek Sprzedawcy nr 45 1020 1390 0000 6502 0696 2932, prowadzony przez PKO Bank Polski (zwany dalej "Rachunkiem Sprzedającego);
      • bezgotówkowo za pośrednictwem systemu płatności;
      • bezgotówkowo kartą płatniczą;
      • poprzez pożyczkę udzieloną przez osobę trzecią.
    2. Wraz z ceną zakupu Kupujący jest również zobowiązany do zapłaty sprzedającemu kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towarów według uzgodnionej stawki. O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towarów. ​
    3. Sprzedający nie wymaga od Kupującego zaliczki ani innej podobnej płatności. Pozostaje to bez uszczerbku dla postanowień art. 4.6 Regulaminu dotyczących obowiązku zapłaty ceny zakupu towarów z góry.
    4. W przypadku płatności gotówką lub za pobraniem cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu płatna jest w terminie 7 dni od zawarcia umowy kupna-sprzedaży.
    5. W przypadku płatności bezgotówkowej Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu towaru wraz ze zmiennym symbolem płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej obowiązek zapłaty ceny zakupu przez Kupującego zostaje spełniony w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie Sprzedającego.
    6. Sprzedający jest uprawniony, w szczególności jeśli Kupujący nie otrzyma dodatkowego potwierdzenia zamówienia (art. 3.6), do żądania zapłaty pełnej ceny zakupu przed wysłaniem towaru do Kupującego. Postanowienia § 2119 ust. Nie stosuje się ust. 1 Kodeksu cywilnego.
    7. Wszelkie zniżki ceny towarów dostarczonych kupującemu przez Sprzedającego nie mogą być łączone.
    8. Jeżeli jest to zwyczajowo przyjęte w obrocie handlowym lub jeśli tak przewidują powszechnie obowiązujące przepisy prawa, sprzedający wystawi Kupującemu dokument podatkowy - fakturę dotyczącą płatności dokonanych w ramach umowy kupna-sprzedaży. Sprzedający jest płatnikiem podatku od wartości dodanej. Dokument podatkowy - faktura jest wystawiana przez Sprzedającego Kupującemu po zapłaceniu ceny towaru i wysyła ją w formie elektronicznej na adres elektroniczny Kupującego.
    9. Zgodnie z ustawą o rejestracji sprzedaży sprzedający jest zobowiązany do wystawienia nabywcy paragonu. Jednocześnie jest on zobowiązany do zarejestrowania otrzymanego przychodu u administratora podatkowego online; w przypadku awarii technicznej, najpóźniej w ciągu 48 godzin.
  5. Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży
    1. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z przepisami § 1837 kodeksu cywilnego nie jest możliwe między innymi odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży na dostawę towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z życzeniem Kupującego lub dla niego, nie można odstąpić od umowy kupna-sprzedaży na dostawę łatwo psujących się towarów, a także towarów, które zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami po dostawie, od umowy kupna-sprzedaży na dostawę towarów w zapieczętowanym opakowaniu,  które konsument wyjął z opakowania i ze względów higienicznych nie jest możliwy jego zwrot, a także od umowy kupna-sprzedaży na dostawę nagrania audio lub wideo, lub programu komputerowego, jeżeli naruszył ich oryginalne opakowanie.
    2. O ile nie jest to przypadek, o którym mowa w art. 5.1 Regulaminu lub inny przypadek, w którym nie jest możliwe odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży, Kupujący ma zgodnie z postanowieniami § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego, prawo do odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży w ciągu czternastu (14) dni od otrzymania towaru, a jeżeli przedmiotem umowy kupna-sprzedaży jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części, okres ten biegnie od daty otrzymania ostatniej dostawy towarów. Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży musi zostać wysłane do Sprzedającego w terminie określonym w zdaniu poprzednim. Aby odstąpić od umowy kupna-sprzedaży, Kupujący może skorzystać z formularza wzorowego dostarczonego przez Sprzedającego, który stanowi załącznik do Regulaminu. Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży może zostać przesłane przez Kupującego między innymi na adres siedziby Sprzedającego lub na adres e-mail Sprzedającego witaj@bruderland.pl. FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY MOŻNA POBRAĆ TUTAJ
    3. W przypadku odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zgodnie z art. 5.2 Regulaminu umowa kupna-sprzedaży zostaje anulowana od początku. Towary muszą zostać zwrócone przez Kupującego sprzedającemu w ciągu czternastu (14) dni od dostarczenia sprzedającemu odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży. Jeśli Kupujący odstąpi od umowy kupna-sprzedaży, Kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem towarów do Sprzedającego, nawet jeśli towary nie mogą zostać zwrócone zwykłą drogą pocztową.
    4. W przypadku odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zgodnie z art. 5.2 Regulaminu sprzedający zwróci środki otrzymane od Kupującego w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży przez Kupującego, w taki sam sposób, w jaki sprzedający otrzymał je od Kupującego. Sprzedający jest również uprawniony do zwrotu świadczenia dostarczonego przez Kupującego przy zwrocie towarów przez Kupującego lub w inny sposób, jeśli Kupujący wyrazi zgodę i nie poniesie dodatkowych kosztów. Jeśli Kupujący odstąpi od umowy kupna-sprzedaży, sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków kupującemu, zanim Kupujący zwróci towary lub udowodni, że wysłał towary sprzedającemu.
    5. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego potrącenia roszczenia o odszkodowanie za szkody na towarze na poczet roszczenia Kupującego o zwrot ceny zakupu.
    6. W przypadkach, gdy Kupujący ma zgodnie z postanowieniami § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego prawo odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży, Sprzedający jest również uprawniony do odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży w dowolnym momencie, do momentu odbioru towaru przez Kupującego. W takim przypadku sprzedający zwróci kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki, przelewem bankowym na rachunek wskazany przez Kupującego.
    7. Jeżeli prezent zostanie dostarczony kupującemu wraz z towarem, umowa darowizny między Sprzedającym a Kupującym zostaje zawarta pod warunkiem, że jeśli Kupujący odstąpi od umowy kupna-sprzedaży, umowa darowizny na taki prezent traci swoją skuteczność, a Kupujący jest zobowiązany do zwrotu towaru sprzedającemu i dostarczonego prezentu.
  6. Transport i dostawa towarów
    1. W przypadku, gdy rodzaj transportu jest uzgodniony na podstawie specjalnego życzenia Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym środkiem transportu.
    2. Jeżeli zgodnie z umową kupna-sprzedaży sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia towaru do miejsca wskazanego przez Kupującego w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru przy dostawie.
    3. Jeżeli z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczanie towaru lub w inny sposób niż określony w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z powtórną dostawą towarów, odpowiednio kosztów związanych z innym sposobem dostawy.
    4. Po otrzymaniu towaru od przewoźnika Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia integralności opakowania towaru, a w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie musi powiadomić przewoźnika. W przypadku naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnione wniknięcie do przesyłki, Kupujący nie musi odbierać przesyłki od przewoźnika.
    5. Inne prawa i obowiązki stron w transporcie towarów mogą być regulowane przez specjalne warunki dostawy Sprzedającego, jeśli zostały wydane przez Sprzedającego.
  7. Prawa wynikające z nienależytego wykonania
    1. Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące praw z nienależytego wykonania umowy są regulowane odpowiednimi ogólnie obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności przepisami §§ 1914–1925, §§ 2099–2117 i §§ 2161–2174 kodeksu cywilnego oraz ustawy nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami).
    2. Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że towar nie ma wad w momencie odbioru. W szczególności sprzedający odpowiada wobec Kupującego, że w momencie odbioru towarów:
      • towar ma właściwości uzgodnione przez strony, a w przypadku braku uzgodnienia ma takie właściwości, które sprzedający lub producent opisał, lub których Kupujący oczekiwał w odniesieniu do charakteru towarów i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,
      • towar nadaje się do celu określonego przez Sprzedającego do lub do celu, do którego towar tego rodzaju jest zwykle używany,
      • towar odpowiada pod względem jakości lub wzoru uzgodnionej próbce lub modelowi, jeżeli jakość lub wzór zostały określone zgodnie z uzgodnioną próbką, lub modelem,
      • towar jest w odpowiedniej ilości, ma odpowiednie wymiary lub wagę; oraz
      • towar spełnia wymogi przepisów prawa.
    3. Postanowienia, o których mowa w art. 7.2 Regulaminu, nie mają zastosowania do towarów sprzedawanych po niższej cenie z powodu wady, za którą uzgodniono niższą cenę, do zużycia towaru spowodowanego jego normalnym użytkowaniem, do towaru używanego na wadę odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia, jaki towar miał w chwili odbioru przez Kupującego, lub jeżeli wynika to z charakteru towaru.
    4. Jeżeli wada wystąpi w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, towar uważa się za wadliwy w momencie odbioru. Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa z tytułu wady, która wystąpi w towarach konsumpcyjnych w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od otrzymania.
    5. Prawa wynikające z nienależytego wykonania towaru przysługują kupującemu, a Kupujący dochodzi tych praw na adresie Sprzedającego w jego siedzibie, gdzie możliwe jest uznanie reklamacji w odniesieniu do asortymentu sprzedawanych towarów, lub w siedzibie, lub miejscu prowadzenia działalności.
    6. Pozostałe prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością Sprzedającego za wady mogą być regulowane przez Procedurę reklamacyjną Sprzedającego.
  8. Inne prawa i obowiązki Stron Umowy
    1. Kupujący nabywa własność towaru, płacąc pełną cenę towaru.
    2. Sprzedający nie jest w stosunku do Kupującego związany żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu § 1826 ust. 1 punkt. e) Kodeksu cywilnego.
    3. Reklamacje konsumentów są rozpatrywane przez Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresie witaj@bruderland.pl. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji Kupującego zostanie wysłana przez Sprzedającego na adres elektroniczny Kupującego.
    4. Czeska Inspekcja Handlowa z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, REGON: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs, jest właściwa do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna-sprzedaży. Platforma internetowego rozstrzygania sporów pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów między Sprzedającym a Kupującym wynikających z umowy kupna-sprzedaży.
    5. Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich).
    6. Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie pozwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Inspekcję handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwy Urząd ds. Zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej. Nadzór nad obszarem ochrony danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa sprawuje między innymi nadzór nad przestrzeganiem ustawy nr 634/1992 Dz.U., o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.
    7. Niniejszym Kupujący przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego.
  9. Polityka prywatności
    1. Obowiązek informacyjny wobec Kupującego w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej "RODO") związane z przetwarzaniem danych osobowych Kupującego w celu realizacji umowy kupna-sprzedaży,  w celu negocjowania niniejszej umowy oraz w celu wypełnienia obowiązków publicznoprawnych Sprzedającego sprzedający wykonuje za pomocą specjalnego dokumentu.
  10. Wysyłanie wiadomości handlowych i przechowywanie plików cookie
    1. Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie informacji związanych z towarami, usługami lub działalnością Sprzedającego na adres elektroniczny Kupującego, a ponadto wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Sprzedającego na adres elektroniczny Kupującego. Sprzedający wypełnia swój obowiązek informacyjny wobec Kupującego w rozumieniu art. 13 rozporządzenia RODO związany z przetwarzaniem danych osobowych Kupującego w celu przesyłania informacji handlowych za pomocą specjalnego dokumentu.
    2. Kupujący wyraża zgodę na przechowywanie tak zwanych plików cookie na swoim komputerze. W przypadku, gdy zakup na stronie internetowej może zostać dokonany, a zobowiązania Sprzedającego wynikające z umowy kupna-sprzedaży mogą zostać wypełnione bez przechowywania tak zwanych plików cookie na komputerze Kupującego, Kupujący może wycofać zgodę zgodnie z poprzednim zdaniem w dowolnym momencie.
  11. Dostawa
    1. Istnieje możliwość doręczenia na adres elektroniczny Kupującego.
  12. Postanowienia końcowe
    1. Jeżeli stosunek ustanowiony umową kupna-sprzedaży zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony uzgadniają, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu. Dokonując wyboru prawa zgodnie ze zdaniem poprzednim, Kupujący będący konsumentem nie jest pozbawiony ochrony przyznanej mu przez przepisy prawa, od których nie można odstąpić w drodze umowy i które w przypadku braku wyboru prawa miałyby zastosowanie na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. dotyczące prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).
    2. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu jest lub stanie się nieważne, lub nieskuteczne, nieważne postanowienia zostaną zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego z postanowień nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień.
    3. Umowa kupna-sprzedaży, w tym warunki, jest archiwizowana przez Sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
    4. Załącznik do Regulaminu stanowi wzór formularza odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.
    5. Dane kontaktowe Sprzedającego: adres do doręczeń Vyskytná 221, Czechy, adres e-mail witaj@bruderland.pl, telefon +420 735 053 473.

       

Vyskytná dnia 1.01.2023

Warunki reklamacji

Procedura reklamacyjna sklepu internetowego Bruderland.pl, Prowadzący: JPEcomm, Vyskytná 221, 394 05, Czechy, REGON: 21923906, NIP: CZ21923906

(zwany dalej "Sprzedającym")

w przypadku reklamacji towaru, w tym towaru zakupionego za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem www.bruderland.pl

Kontaktní údaje Prodávajícího:

Adres:

Bruderland.pl
Vyskytná 221
394 05 Vyskytná, Czechy
E-mail: witaj@bruderland.cz 
Telefon: +420 735 053 473  

1. Procedura reklamacyjna reguluje sposób i warunki dochodzenia praw z tytułu wad towaru i dochodzenia z tytułu gwarancji jakości, zgodnie z przepisami ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami, a jeśli Kupujący jest konsumentem, ustawy nr 634/1995 Dz.U., ustawy o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.

2. Uprawnienia wynikające z wadliwego wykonania, w tym odpowiedzialność gwarancyjna, Kupujący realizuje pod adresem kontaktowym Sprzedającego (inne sposoby dochodzenia z tytułu wad zgodnie z Procedurą reklamacyjną nie są w żaden sposób ograniczone).

3. Sprzedający odpowiada wobec Kupującego, że towar nie ma wad przy odbiorze. W szczególności Sprzedający odpowiada wobec Kupującego za to, że w chwili odbioru towaru przez Kupującego:

- towar ma właściwości uzgodnione przez strony, a w przypadku braku uzgodnienia ma takie właściwości, które Sprzedający lub producent opisał, lub których Kupujący oczekiwał w odniesieniu do charakteru towaru i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,

- towar jest w odpowiedniej ilości, ma odpowiednie wymiary lub wagę, oraz

- towar spełnia wymogi przepisów prawa.

4. W przypadku wszystkich nowych towarów sprzedanych przez Sprzedającego Kupującemu będącemu konsumentem Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za zapewnienie, że towar nie ma wad w momencie odbioru i że wady towarów konsumpcyjnych nie wystąpią w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od otrzymania towaru przez Kupującego. Jeżeli wada wystąpi w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania, towar uważa się za wadliwy w momencie odbioru. Jeżeli towar, jego opakowanie lub dołączone do niego instrukcje są oznaczone zgodnie ze specjalnymi przepisami prawnymi innym okresem gwarancji, okres gwarancji kończy się z upływem tego okresu.  Jeżeli Kupujący nie jest konsumentem, gwarancja jakości nie jest udzielana.

5. W przypadku, gdy w okresie gwarancyjnym wystąpi wada towaru, ze względu na którą zakupiony produkt nie może być w pełni prawidłowo użytkowany, a wada ta może zostać usunięta, Kupujący ma prawo do jej bezpłatnej naprawy. W przypadku wady usuwalnej na produkcie jeszcze nieużywanym Kupujący ma prawo żądać wymiany wadliwego produktu na wolny od wad zamiast usunięcia wady. W przypadku wady usuwalnej Kupujący ma również prawo do adekwatnej zniżki od ceny zakupu.

6. W przypadku wady, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru jako towaru bez wady, Kupujący ma prawo do wymiany towaru, z adekwatną zniżką od ceny zakupu lub ma prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży.

7. Uprawnienia wynikające z wadliwego wykonania nie przysługują Kupującemu, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie przed odbiorem rzeczy lub sam spowodował wadę. Kupujący nie ma prawa odstąpić od umowy kupna-sprzedaży lub zażądać dostarczenia nowej rzeczy, jeśli nie może zwrócić rzeczy w stanie, w jakim ją otrzymał, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo.

8. Jeżeli Kupujący nie odstąpi od umowy kupna-sprzedaży lub nie skorzysta z prawa do dostawy nowej rzeczy bez wad, wymiany jej części lub naprawy rzeczy, może zażądać adekwatnej zniżki od ceny zakupu. Kupujący ma prawo do adekwatnej zniżki, nawet jeśli Sprzedający nie może dostarczyć nowej rzeczy bez wad, wymienić jej części lub naprawić rzeczy, a także jeśli Sprzedający nie naprawi rzeczy w adekwatnym terminie lub jeśli naprawa spowodowałaby znaczne trudności dla Kupującego.

9. Kupujący zobowiązany jest do złożenia reklamacji u Sprzedającego (lub osobie wyznaczonej do naprawy) bez zbędnej zwłoki od stwierdzenia braku. Dostarczone reklamacje rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż 30 dni od daty reklamacji, chyba że Sprzedający i Kupujący uzgodnią inaczej. Sprzedający wystawi pisemne potwierdzenie zgłoszenia i rozpatrzenia reklamacji.

10. Momentem zgłoszenia reklamacji jest moment, w którym sprzedający zostaje powiadomiony o wystąpieniu wady i skorzystania z prawa z odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej.

11 Gwarancja i roszczenia z tytułu odpowiedzialności za wady nie mają zastosowania do towarów, w odniesieniu do których reklamacja została zgłoszona po upływie okresu gwarancji, a także do zużycia towaru spowodowanego jego użytkowaniem. Gwarancja i roszczenia z tytułu odpowiedzialności za wady nie mają zastosowania do wad spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem, nieprzestrzeganiem instrukcji, niewłaściwą konserwacją lub niewłaściwym przechowywaniem. W przypadku rzeczy sprzedawanych po niższej cenie Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wadę, ze względu na którą uzgodniono niższą cenę, zamiast prawa do wymiany, Kupujący ma w tym przypadku prawo do adekwatnej zniżki.

12. Reklamację można złożyć w następujący sposób:

- Poinformować Sprzedającego telefonicznie, e-mailem lub pisemnie.

- Jeżeli interfejs webowy na to pozwala, Kupujący może skorzystać z protokołu reklamacyjnego w celu zgłoszenia reklamacji, który zostanie wysłany na adres e-mail lub jest dostępny: FORMULARZ REKLAMACYJNY DO POBRANIA TUTAJ

- Dostawa reklamowanego towaru (innego niż za pobraniem, którego Sprzedający nie akceptuje) na adres kontaktowy Sprzedającego (lub osoby wyznaczonej do naprawy), do dowolnej siedziby Sprzedającego lub do siedziby, lub miejsca prowadzenia działalności przez Sprzedającego. Podczas wysyłki Kupujący zobowiązany jest zapakować towar w odpowiednie opakowanie, aby go nie uszkodzić ani nie zniszczyć. Wskazane jest dołączenie do towaru dowodu zakupu towaru lub faktury, jeśli została wystawiona, lub innego dokumentu potwierdzającego zakup towaru, wraz z opisem wady i propozycją sposobu rozstrzygnięcia reklamacji. Żadne z powyższych nie stoi na przeszkodzie pozytywnemu rozstrzygnięciu reklamacji zgodnie z warunkami ustawowymi.

Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za obrażenia ciała lub uszkodzenia mienia i rzeczy, które zostaną spowodowane niewłaściwym obchodzeniem się lub niewłaściwym użyciem towaru, lub zaniedbaniem.

Niniejsza procedura składania reklamacji obowiązuje od dnia 01.01.2023 r.

Logowanie zamknąć

Cookies

Używamy plików cookie, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Twojego ulubionego sklepu internetowego, dostosować zawartość stron do Twoich potrzeb, do celów statystycznych i marketingowych oraz personalizacji reklam od Google i innych firm. Klikając przycisk „Zezwól na wszystkie”, wyrażasz zgodę na ich zbieranie i przetwarzanie, a my zapewnimy Ci najlepsze doświadczenia zakupowe.

Twoje ustawienie plików cookie

Tutaj masz możliwość dostosowania plików cookies zgodnie z własnymi preferencjami, a później bardziej szczegółowo ustaw lub wyłącz w dowolnym momencie w stopce witryny.

Techniczne pliki cookies są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i wszystkich oferowanych przez nią funkcji.

Personalizujemy na podstawie towarów, które oglądasz. Dostosowujemy również wyświetlane treści do tego, co Cię interesuje.

Te pliki cookies pozwalają nam mierzyć wydajność naszej strony internetowej, a za pomocą uzyskanych danych możemy następnie poprawić przyjemność z zakupów dla naszych klientów.

Te pliki cookie są wykorzystywane przez sieci reklamowe i społecznościowe, w tym Google, do przesyłania danych osobowych i personalizowania reklam, aby były one interesujące dla użytkownika.